Tenim la venda quasi tancada, però la perdem… Per què s’escapa?

Per què se’ns escapen alguns clients quan tot sembla que va bé?

És una pregunta que sens dubte tots ens hem hagut de fer en moltes ocasions. El procés de venda pot estar funcionant bé, sentim que el client està interessat i estem a punt de tancar la venda, però alguna cosa falla i ho canvia tot. Per què? La resposta mai no és senzilla ni depèn d’un únic factor.

 

L’ACTUAL LLUITA  DE L’ECOMMERCE

Fixem-nos avui en el cas de l’ECommerce o comerç electrònic. El principal problema que ha d’afrontar actualment és l’abandonament del carret: el consumidor tria els productes però no finalitza el procés de pagament. I això passa en un percentatge altíssim de consumidors.

Segons un estudi dut a terme per la multinacional Ve Interactive en més de 250 empreses eCommerce d’arreu de l’Estat Espanyol online_shopping, 9 de cada 10 persones abandona el carret en les botigues en línia del sector de l’electrònica; quan es tracta del sector de les finances, aquesta taxa augmenta fins el 95%; i en formació  en línia, es calcula que l’abandonament succeeix en un 92% dels usuaris.

La pregunta que es fan els responsable de diferents eCommerce és per què es registren aquestes altes taxes d’abandonament justament en el moment en què sembla que l’usuari ja està disposat a fer el darrer pas, ja ha escollit el producte, ja en coneix el preu, etc.

 

ELS PRINCIPALS MOTIUS PER ABANDONAR EL CARRET ONLINE

- El cost excessiu de les despeses d’enviament: cal mostrar clarament des d’un principi l’import de les tarifes.

- El consumidor no estava realment convençut de fer la compra, només ha fet un simulacre per veure quin era el preu i el funcionament

- El comprador ha trobat el mateix producte a un preu més barat en un eCommerce de la competència

- El comprador deixa “guardat” el producte dins la cistella per tornar a entrar més endavant. Cal dir que la gran majoria de carrets de la compra guardats mai no són recuperats.

- Hi ha hagut problemes en el procés de compra, no era prou simple ni ràpid, hi havia formularis excessius, es limitaven les ocpions de pagament…

- El consumidor ha tingut dubtes sobre la segurerat de l’aplicatiu en algun moment del procés

- Si la pàgina permet codis promocionals, és possible que el consumidor hagi abandonat el carret per anar-lo a buscar i pensi tornar per introduir-lo. Però no ho acaba fent…

 

EL CANVI D’ESTRATÈGIA NECESSARI

Una darrera xifra per il·lustrar aquesta realitat: el  68% de les botigues en línia no tenen cap tipus d’estratègia per gestionar aquests carrets abandonats, amb la qual cosa estan perdent una excel·lent oportunitat d’augmentar els beneficis.

Sembla obvi que és un punt fràgil en l’actual ECommerce, i cada botiga en línia (com, de fet, cada empresa que vol vendre) hauria d’assumir de vegades un canvi d’estratègia en aglun punt concret del procés, analitzar el seu cas concret i provar noves maneres de convèncer el seu client.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *